Spiritueel entrepreneurship: wat is het?

Jan en ik begeven ons op een andere weg dan die we aangeleerd hebben gekregen. Ik heb marketing gestudeerd, heb in de financiële wereld gewerkt, een eigen adviesbureau gehad. Deze ervaring en kennis blijven ter beschikking en worden aangevuld met spiritueel ondernemerschap. Ik hou niet zo van die vage bewoordingen maar zou niet weten hoe het anders te noemen.

Wat het is
De essentie is dat we ondernemen vanuit ‘me’: vanuit ons wezen. Als de mind er bovenop springt, stoppen we onze bezigheden net zolang tot de mind zwijgt en wij weer in contact zijn met onze essentie.

Waarom
Omdat dit de enige manier is waarop we willen leven. Het is wie we zijn. We leren onze kinderen ook ondernemers van hun eigen leven te zijn. Wij leven dat voor.
Op deze manier ondernemen garandeert dat onze activiteiten in lijn zijn met iets groters dan alleen onze eigen, persoonlijke belangen. Zo werken is onze bijdrage aan de aarde.

Scheppingskracht en creativiteit
We hebben vaak ervaren hoe de authentieke scheppingskracht werkt als die door ons heen komt, de aarde op. Moeiteloos, ontspannen, vreugdevol, creatief en er gebeuren dingen die we niet hadden kunnen bedenken. Zo leven is echt leven.

Weten wat we doen
De essentie van zo leven is dat we ieder moment weten wat we doen, zonder te weten wat het volgende moment exact zal brengen. We kennen de richting, een aantal stappen en dat is dat. We sturen bij in reactie op ervaringen en op het gevoel van richting van binnenuit.

Wonderen in plaats van kansen
Ideeën komen spontaan op als het moment daar is. We hoeven niet te zoeken naar kansen, geen ingewikkelde marketingstrategieën te bedenken om te weten wat we moeten doen en wanneer. Onze wijsheid is sterker dan onze kennis uit het verleden. Dat voelt grandioos.

Leren open te staan voor wonderen
‘Wonderen’ is ook een vaag woord. Ik bedoel ermee: dingen die je niet kunt bedenken. Leer er voor open te staan, niet op een passieve manier (‘Doet u mij maar een leuk bedrag, ik zie het wel verschijnen’) maar met een actieve, open houding naar ieder nieuw moment. Dat, waar wij vrouwen vooral goed in zijn.

In volgende artikelen zal ik meer delen over deze voor ons volstrekt nieuwe en toch zo bekende manier van ‘zaken doen’. Heb je hier ook ervaring mee, heb je wijsheid te delen, heb je vragen, aarzel niet en mail me.

Zwaai,
Eugenie

info@freeskoolnederland.nl

2 thoughts on “Spiritueel entrepreneurship: wat is het?

  1. Klinkt prachtig; mooie woorden en marketingtechnisch geweldig; Alsof ik mijn 1ste jointje mag proberen en de volgende keer meer. Met andere woorden stimuleren naar meer en meer, zonder concreet te worden. Tja. dat gebeurt al genoeg.

    Bovendien waarom moet moet ik mijn gegevens ver[p] licht invullen?

    • Wat is er marketingtechnisch perfect? Ik market toch niks Ik stimuleer naar meer en meer? Ik volg je niet. Kun je iets meer uitleggen? De instellingen om te reageren bij WP zijn standaard. Ik heb geen idee waarom email verplicht is, ik doe er verder ook niks mee.Waarschijnlijk om spam tegen te gaan of zo. Ben benieuwd naar je reactie.

Geef een reactie

