Denken dat je iets wilt..

We hebben allemaal de gewoonte om regelmatig te denken dat we iets willen terwijl het nergens over gaat. Deze neiging moet onderkend worden. Zeker bij kinderen.

‘Ik wil chocolade.’

‘Voel eens in je lijf. Heeft je lijf dit nu nodig?’

Na een tijdje: ‘Nee, als ik er op ga voelen, word ik zelfs misselijk bij het idee nu chocolade te moeten eten.’

Of deze.

‘Ik ben niet moe, ik wil niet naar bed.’

‘Je zat te gapen, je lichaam is moe, klopt dat?’

‘Maar ik wil niet naar bed. Ik wil nog een uur opblijven.’

‘Goed, ik zie dat je lichaam moe is en wil slapen. Ik breng je nu naar bed en over een uur kom ik kijken.’ Het kind slaapt altijd.

Heel vaak denken we dat we iets willen terwijl we dat helemaal niet willen. Het denken kan zo sterk ontwikkeld zijn en ons hebben overgenomen. Het is vaak de gewoonte van het willen dat ons voortdrijft en ons het ongeluk injaagt.

Dat te stoppen is zo geweldig. Er komt dan een energie vrij die het leven werkelijk heerlijk maakt.

 

Geef een reactie

