Frutselen met knutselen

Als ik ergens een bloedhekel aan heb is het wel knutselen. Wie dat heeft uitgevonden.. De kinderen vinden het geweldig.
Helaas.

En na alles wat we vandaag gedaan hebben, is dat wat ze nu willen. Gezellig. Er is een film gezien over piraten dus die richting gaan we op. Op het net stuiten we op bovenstaande pet. Die moet gemaakt.

Naar de winkel voor papier, dubbelzijdig plakband. Voor mij is dat tijdrekken. We komen thuis en ik ontkom er niet aan. We beginnen. Ik heb mijn energieniveau opgekrikt, niks aan de hand. Dit wordt leuk. Zucht.

Aan de buitenkant is er niets te zien aan me. Ik heb contact met de kinderen en de vlagen ‘geen zin’ worden afgeserveerd. Het contact is echter in de afgelopen jaren zo intens geworden door al het opruimen van negativiteit dat zelfs een zuchtje negativiteit wordt opgepikt.

De kinderen beginnen daardoor een slaapverwekkende discussie over welke piratenhoed, de kleurtjes, de schaar, what ever. Ik moet innerlijk lachen. Ik kom echt niet weg met mijn vage ‘geen zin’. Tygo tekent een doodskop maar dat lukt niet, de stemming daalt. Fianne begint spullen weg te pakken, de stemming daalt nog meer. Ik moet echt veranderen.

Moest ik mij vroeger van min 100 naar plus tien werken, nu zakt de energie al als we in een ‘gewone’ mood zijn en ik er ietsiepietsie niet bij ben. Ik schakel om. Ik zie wat een prachtkinderen ik heb. Dat doet liefde door mijn lichaam kolken. Wat ik vooral zie is dat ik niet lach en weinig oogcontact maak met de kids. Dat moet anders.

Tygo wordt geholpen bij zijn tekeningen. Ik hijs hem met een hippeteehop energie over zijn ‘Ik kan het niet’ heen. Hij maakt zijn tekeningen, zijn hoed en Fianne gaat mee in de energie. Daar waar ze spullen begon te kapen, rent ze nu heen en weer om spullen aan te dragen; ze deelt haar thee.

De energie van een volwassene in de keet is extreem belangrijk. Als de hoed van de kapitein niet goed staat, verdrinken de matrozen.

Geef een reactie

