Ik heb er geen zin meer in..

En dan kom je in zo’n moment, of nog erger, zo’n fase dat je er geen zin meer in hebt.. Je wordt in de ochtend wakker naast je partner en je draait je nog maar eens om.. Gaap..

Waar doe je het voor? Waar doe je het nog voor.. Waar gaat het over en waar is de liefde gebleven..

Vrijwel elk koppel gaat hier door heen. Elk koppel dat emoties in het lichaam heeft. En wat doe je dan?

Dat is een vraag die ik voor niemand kan beantwoorden. Ieder heeft zijn eigen pad.

Mijn eerste antwoord was: voor de kinderen. En geef me maar eens ongelijk. Kijk dan wat een bloedje van een kind..

Fianne 2012Maar toch is dat het meest slechte en het meest onwaarachtige antwoord dat er maar bestaat.

Het gaat niet om de kinderen! De kinderen komen voort uit onze liefde of het gebrek er aan. Het om te draaien en vervolgens de werkelijkheid te verfrommelen tot een onwaarheid waarin de kinderen vooruit geschoven worden als reden om als twee zoutzakken bij elkaar te blijven is natuurlijk Onwaar. Niet in waarheid. En dus onjuist.

En toch is er geen energie om op te stappen…

Is het nu zo dat ik onder ogen moet zien dat er niet genoeg liefde is

en moet ik dus weg gaan

Of moet ik gaan inzien dat er wel genoeg liefde is, dat we echt bij elkaar horen

maar dat onze mind het heeft overruled..?

Dit is een onderwerp waar veel koppels mee worstelen..

Wat moet je daar nu mee..?

3 thoughts on “Ik heb er geen zin meer in..

  1. Waarom zou jouw eigen citaat uit andere blog hier niet gelden?
    ‘Als je je ongelukkig voelt dan heb je geen contact meer met wie je bent, met de liefde. Omdat je dat contact niet meer hebt, ben je ongelukkig. Er is nooit een andere oorzaak van ongelukkig zijn.’
    Daarbij komt natuurlijk wel dat je met zijn tweeen bent en dit beiden (en tegelijkertijd) moet ‘zien’ en voelen.
    Diezelfde kinderen die uit liefde (of het gebrek eraan, zoals je stelt) geboren zijn, houden elk stel wel enorm ‘bezig’. Dat samen met werk- en huis-beslommeringen zorgen nogal snel voor het niet in tijd en aandacht er voor elkaar zijn (dus de liefde niet voelen en uitstralen), en het daarmee eindigen als de 2 hierboven beschreven zoutzakken.

    • Die geldt hier ook. Echter, naar mijn ervaring heeft de relatie tussen man en vrouw een fundamenteel ander aspect in zich, die in andere relaties niet aanwezig is en dat is het bedrijven van de liefde welke kan leiden tot een nieuw leven. Daardoor is er een afhankelijkheid die in ‘gewone’ relaties ontbreekt. Daardoor is een liefdesrelatie tussen man en vrouw voor mij complexer. Het is de relatie waarin de persoonlijkheid, om de liefde te kunnen bedrijven zoals bedoeld, er aan moet gaan, op een dieper niveau dan je in je eentje kunt bereiken. Tenzij je Eckart Tolle heet en met een noodklap voor altijd van de persoonlijkheid af bent. Heb ik me zo een beetje helder uitgedrukt? Hoor graag je reactie terug.

  2. Ik weet het niet , waarom blijven wij samen , mmmm, omdat dat zo is , we hebben een bedrijf dat gezin heet , 5-7 personen zijn afhankelijk van ons , van het huis waarin ze leven wat zou verdwijnen als we apart zouden gaan wonen . Voorts denk ik niet dat het verschil zou maken , twee huizen ………….
    De liefde bedrijven, ach, het verlangen is er wel, diep van binnen, om weer eens de liefde te bedrijven ( niet te verwarren met het hebben van seks, dat is heul wat anders ) echt samen te zijn ( ben ik dat ooit geweest ??) allemaal vragen die ik mezelf vaak stel en waarvan het antwoord nog niet is ………………

Geef een reactie

