Als het kind negatief is, is het dan niet ok? (3)

Uit:

boek-31.jpg

Iemand vroeg me laatst of ik vond dat een kind recht heeft op negativiteit. Ik vond dat een bizarre vraag. Neem bijvoorbeeld woede. Als ik kijk wat er in een lichaam gebeurt als woede wordt geactiveerd, dat is verschrikkelijk. Dat wens ik niemand toe. Hormonen gieren door het lichaam, spieren staan strak, organen gaan op scherp. Liefde is afwezig en ook vrijwel onmogelijk nog te voelen. Alles is verstard, afschuwelijk en ongelukkig. De walm die er af komt is niet te harden en verziekt de hele omgeving. Na afloop ben je uitgeput. De negativiteit heeft je helemaal leeggezogen. Het is ronduit rampzalig.

Hoe kan iemand die bij zinnen is nu vinden dat zijn kind hier recht op heeft? Hoe kun je dat in hemelsnaam je kind gunnen? Hoe raar kun je zijn? ‘Ik gun mijn kind groot ongeluk en een vergiftigd lijf’. Wat voor moeder ben je?

Welke moeder gunt haar kind dit??

DSCF4362

Ik gun mijn kinderen te zijn wie ze zijn: de liefde

Fianne 2012 (2)

En als de liefde wordt aangevallen door negativiteit dan help ik mijn kinderen om daarmee om te gaan op een manier waardoor zij zichzelf kunnen blijven en de liefde kunnen blijven voelen. Hoe eerder hoe beter.

Een kind in negativiteit is een kind in nood

Geef een reactie

