Als het kind negatief is, is het dan niet ok? (6)

cropped-jesse-11.jpg

‘FIANNE! Je komt NU hierrrr!’
‘NEEEEHH! Ik ga het tegen mama zeggen!’
‘Fianne, je komt NU HIER, verdomme!!’

Ai, ai, dat klinkt niet goed. En ik heb geen zin om nu te helpen, ben druk met iets anders. En aangezien het niet echt woest klinkt allemaal maar vooral hard, besluit ik een duit in het zakje te doen.

“JESSE!!’

‘Ja?’

‘IS HET NU LIEFDEVOL IN JE LIJF?’ roetetoeter ik naar boven.

Het is een tijdje stil.
‘NEE!’

Hij komt naar beneden en gaat op de bank zitten, ogen dicht, uitblazen. Dan staat hij op, gaat weer naar boven en geeft me in het voorbij gaan een knuffel. Ik glimlach.
Mooi kind.

Boven start een gesprekje met zijn zusje. De rust keert weer in huis.

Geef een reactie

