Ze denken zo anders!

fotoIk breng Fianne naar bed. ‘Zet je me in de olie?’, vraagt ze, hetgeen betekent dat ik haar handen met olie insmeer en masseer. Ik vind het goed.

Terwijl ik daar rustig mee bezig ben zegt ze peinzend: ‘Ik wil geen meisje zijn, mama’.
‘Vertel, waarom niet?’.
‘Ik wil een jongen zijn want ik wil niet met Barbiepoppen spelen.’
‘Hoezo dan?’
‘Jongens spelen niet met Barbiepoppen. Die poppen zijn stom. Het zijn hele enge lijven. Er klopt niets van’.
‘Hoezo dan?’
‘Weet ik niet. Ze zijn eng.’
‘Die van jou is zeker eng. Haar bovenlichaam ligt beneden en haar benen hier onder het bed, geloof ik.’

Fianne schiet in de lach. Als ze uitgelachen is zegt ze dat de borsten niet kloppen. ‘Dat zijn toch geen vrouwenborsten, mama’. Ik ben verwonderd dat ze er over valt als klein meisje. ‘Ik vind ze ook raar. Van die prikpunten.’
De benen vindt ze ook raar en eng. Veel te dun en te lang.

Dus de poppen deugen niet en daarom wil zij niet met de poppen spelen. Omdat meisjes met deze poppen spelen en jongens niet is de oplossing eenvoudig: zij wil een jongen zijn.

Ze denken zo anders!

Geef een reactie

