Ik wil rekenen!

foto(2)Dit is mijn engel. Ze is klein, lief en pittig. En volstrekt en volkomen anders dan de jongens. Haar hersens werken anders dan die van de knullen. Dat is ook aangetoond. Dat de hersens van meisjes anders werken dan die van knullen. Mij boeit die zogenaamde wetenschap helemaal niets maar wellicht zijn er lezers onder jullie die het wel boeit.

Wat mij boeit is het leven. Het leven in dit moment. En in dit moment staat er een meisje voor me met een gouden etuitje en ze wil rekenen. Met geld. Dus vanaf nu kost in dit huishouden alles geld en ben ik veranderd van moeder in ‘mevrouw’.

‘Mevrouw, wat kosten de goijibessen?’
‘Omdat jij het bent tien eurocent’.
De etui wordt leeg gekieperd op tafel. Munten worden bestudeerd. ‘Tien eurocent, mevrouw? Die heb ik niet.’
‘Laat mij eens even zien. Natuurlijk heeft u die wel. Kijk maar. Hier zijn een paar munten. Wat staat daar voor getal?’
‘Een 1 en een nul’.
‘Juist, en hoe noemen we dat?’
‘Tien!’
‘Heel goed. Maar nu kosten de bessen 20 eurocent’.
‘Waarom?’
‘Waarom? Waarom? Omdat het zo is en wel daarom! Regels zijn regels!’
‘Echt niet!’
En met een grote snatch veegt ze alle munten zo van de tafel haar etui in en zet het op een lopen.

We zijn duidelijk een onderneemstertje aan het opvoeden.

Lang leve thuisonderwijs!!

Geef een reactie

