Energie scheppen

foto 1Het boek is de wereld in! Wat heerlijk en wat een vreugde. We krijgen veel enthousiaste reacties. Terwijl het geen makkelijk boek is. Het is af en toe even door kauwen en het is geen boek voor het slapen gaan.

Het brengt nieuwe inzichten die in goede aarde vallen. En mensen voelen zich enorm bevestigd in wat ze al dachten en voelden. Het is een verademing om het boek te lezen, een geruststelling ook. En het inspireert om dingen anders aan te gaan pakken.

Ondanks de soms pittige stof leest het makkelijk, krijgen we te horen. Er zit een passie in die je meesleurt de bladzijden door.

Jan en ik zijn tevreden.

Meer energie nodig
We zijn met nieuwe dingen bezig. Ik schrijf aan een volgend boek dat over bevallen in deze wereld gaat. ‘In Vrijheid Bevallen’ wordt de titel. Of is ‘Bevallen in en gestoorde wereld’ een betere..? Ik weet het nog niet.

En ik wil de planken op. Geen lezingen meer geven maar met dezelfde onderwerpen theater maken. Geen power point presentaties meer maar creatief, ander podium, alles anders. Behalve de onderwerpen. Een monoloog-cabaretachtig iets lijkt me geweldig. Altijd al gewild. Nooit gedurfd. En nu ga ik het doen. Geen idee nog hoe. Maar ik ga het doen.

Wat we beiden merken is dat we meer willen scheppen. En daarvoor is meer energie nodig. Waar bij ons het lek zit, is ons lijf. Schrijven is een zittend vak en het lijf is wat ingekakt. De conditie ver onder het nulpunt. Dat moet anders.

Ik heb lang geleden aan rugby gedaan en die trainingen zijn zo zwaar en zo volledig dat je na 3 trainingen al over de daken begint te rennen. Dat is wat ik wil. Maar hoe.

Alsof de duvel ermee speelde schoof een hele leuke vrouw, een fitte vrouw ook volgens mij, een voor mij volstrekt nieuwe sport naar binnen. Ik ben namelijk het type dat in de winter pertinent weigert in de avond het pand te verlaten om mezelf een sportschool in te schoppen. Dat ga ik niet volhouden, dat weet ik nu al. Het moet dus een sport zijn van het kaliber van een rugbytraining. Maar thuis.

En dit is wat het wordt: Insanity
Zestig dagen lang, elke dag knallen. Cardio-knallen. Het enige dat ik niet kan, is opdrukken. De dvd’s zijn binnen, inclusief het trainingsschema.

Vanaf maandag aanstaande. Dus als je een tijd niets van me hoort lig ik aan het infuus.

Eugenie

Geef een reactie

