Gaat alles bij jullie altijd over rozen?

DSC00176Nee.

Absoluut niet.

De weg die we bewandelen is de juiste. Dat staat voor mij vast.

EN er zijn hobbels en bobbels die doen vermoeden dat we een setback hebben. Het voelt weer ellendig. En dat is het ook.

Een van die setbacks is dat het lijkt alsof we terugvallen in de shit. Shit waarvan we dachten het opgeruimd te hebben. En godsakkerju, daar is het weer.. Of niet? Of wel? En dat niet helder kunnen krijgen kan al een ellende-toestand oproepen.

Een andere setback is dat het lijkt alsof we niet verder komen, ondanks al onze inspanningen.

Ik vind het best lastig om bewustzijn te krijgen en te ontwikkelen op dat soort momenten omdat mijn mind moppert en jemmert dat er nooit iets verandert. Onder dat geklets uit te komen is soms een hele klus.

Afgelopen dagen was het hier weer raak. Het liep niet. Dat was mijn perceptie. Minstens 2 tot 3 momenten van gezeik en gedoe per dag. Ik vind dat veel teveel. Dat is het ook.

Ik hoorde mezelf ketteren en tetteren dat ik zo niet wil leven in een gezin. Dat ik in een gezin wil leven waar het warm en vriendelijk is.. waar mensen die wegglijden in negativiteit geholpen worden er uit te komen.. er zelf iets aan doen.. maar het niet rondstrooien.. wat ik dan vervolgens zelf deed..

Dus we hebben een paar redelijke tufdagen achter de rug voordat we met vrienden op winterkamperen gingen. Daar knapten we ook bijzonder van op overigens. Gewoon samenzijn met mensen van wie je houdt in een natuurlijke omgeving met tipi’s inclusief een op hout gestookte kachel erin, goed gezelschap, goed voer, goede gesprekken, boswandelingen en kinderen die het bos in togen en zich met elkaar met niks vermaakten.

De omgeving waar wij mensen in moeten leven in deze volstrekt gestoorde wereld is vaak de moeilijkheid. Zoals een varken niet kan gedijen in een kooi zo ondervinden wij als liefdeswezens problemen in de omgevingen waartoe wij gedwongen zijn te leven.

intensieve_veehouderij_zeug_stangbijten_fotoCIWF

One thought on “Gaat alles bij jullie altijd over rozen?

  1. Pingback: Genoeg is genoeg | Freeskool Nederland

Geef een reactie

