Genoeg is genoeg

576641_575989162473397_797018583_nZoals ik in het vorige bericht schreef hebben wij als gezin weer een sprong gemaakt.

Ik ben op een aantal punten in dit huisgezin superautoritair geworden. Basic zaken waar me veel en veel te veel energie in ging zitten. De mijne wel te verstaan. Energie die ik in andere zaken wil steken.

. de eigen taken uitvoeren. Ik moest er alsnog veel te veel achteraan jagen om dingen die elke dag terugkeren (zoals daar zijn de afwas, tafel dekken, schoenen in de hal, eigen troep opruimen etc)

. het kiften en katten onderling om niets. Ondanks al onze inspanningen en medewerking van de kinderen om standaard een goede sfeer in huis te hebben verdwenen de kinderen te vaak in een lage energie. Dat betekende voor mij dat ik er of iets aan deed of in een pokke-energie moest zitten. Na jaren investeren in hen, trok ik de streep. Het is klaar met iedere vorm van negativiteit.

Er zijn momenten in het leven van een mens dat er een klik is, een shift, dat er iets fundamenteels verschuift. Dat is precies wat er gebeurde in mij.

Het is klaar. Het is genoeg. Genoeg ruimte gegeven aan de druppende kraan van ‘myself’ die er altijd op uit is om van elke gelegenheid een probleem te maken. Exit. Ik heb de teugels aangetrokken. Er wordt geen negativiteit meer aanvaard. Niemand hier heeft nog het recht een drupje shit te ventileren, rond te strooien. Geen gekrijs, gestamp, gediscussieer meer.

Wat ik doe?

Ik commandeer.

Vanuit ‘me’. ‘Jij gaat nu naar de keuken en je gaat je tanden poetsen’.

De energie in huis verandert. De kinderen zitten ogenblikkelijk beter in hun vel.

Ik vraag de volgende dag aan Jesse wat hij als verandering ervaart.

‘Er is een rust, een stroom. Ik kan er in ontspannen’.

Vanaf nu sta ik geen gegooi met negativiteit meer toe. Genoeg is genoeg. Genoeg ervaren. Iedereen hier is het daar over eens. Genoeg ellende ervaren.

Basta.

Ruimte, vrijheid, liefde en creativiteit. Dat is wat er in de open gekomen momenten instroomt, daar waar eerst het gedonder instroomde.

Zalig.

2 thoughts on “Genoeg is genoeg

  1. Dank je, dat komt als geroepen. Jou tekst resoneert zo met mij op dit moment en gaf me net dat tikje dat ik nodig had… Om vanuit mij te dirigeren en zelfs te ‘commanderen’ zodat de sfeer in huis ruimte en rust geeft. Bedankt.

Geef een reactie

