Werken aan overvloed

In dit huis kopie

In dit huis is geld nodig

Het bevreemdt me de laatste tijd dat het ons zo voor de wind gaat en dat ik tegelijkertijd geen euro binnenbreng. Er gaat letterlijk geen dag voorbij of meerdere mensen kloppen aan voor steun, advies, een luisterend oor, wat dan ook. En dat is al jaren zo. Ik werk gratis. Ik heb er nog nooit een euro voor gevraagd, ik heb er ook nog nooit een euro voor gekregen.

Ik heb rijke periodes gekend in mijn leven. Financieel rijke periodes. En de laatste tijd komt dat gevoel weer in me op van die overvloed weer willen ervaren. Rekeningen die volstromen, dat is genieten. Ook al weet ik dat geld een slavenmiddel is. Zolang dat is, is het veel beter als grote bedragen in mijn pocket gaan, dan in die van de banken, de roverheid etc.

Ik doe iets aparts met geld. Als ik bijvoorbeeld vrouwen steun met het onderwerp zwangerschap en bevallen, dan weiger ik daar geld voor te vragen. Het komt volstrekt gestoord op mij over om tijdens een bevalling, als ik gebeld word, de tikker aan te zetten. Ik kan het niet, ik wil het niet en ik doe het dus ook niet. En zo is het eigenlijk met alles wat ik geef.

En tegelijkertijd vind ik het verrukkelijk om in overvloed te leven, waaronder veel geld te hebben zodat ik vrij ben om te bewegen, vrij om te doen wat ik wil. Dat is nu vaak niet zo.

Ik kom op het spoor van zakenvrouwen die miljonair zijn geworden en dit soort hobbels en bobbels hebben weten te transformeren. Ik luister naar hun seminars, hun verhalen en natuurlijk hun tips. Ik verbaas me erover dat mensen, allemaal vrouwen, hen zoveel betalen! ‘Het is Amerikaans’ dat werkt hier niet’, hoont mijn mind. Mijn energie zakt in.

Ik lees miljonairs zakenvrouw Sage Levine.

“Het vuurelement. Handel met inspiratie. Handel zonder er teveel over na te denken. Wacht niet tot je voldoende vertrouwen hebt om bepaalde dingen te doen. Stop met wachten. Onderneem actie, spring en realiseer je dat het veilig is aan de andere kant van de sprong. Het vertrouwen zal daardoor komen’.

Prachtig. Is geen probleem als het gaat om actie te ondernemen. Maar als het gaat om geld te verdienen met wat ik doe, stopt het in mij.

Ik stuit op een weerstand in mij om mijzelf of dat wat ik geef, als een business te zien. Hier loop ik vast..

‘Ik heb ook geld nodig om mijn rekeningen te betalen’, maakt me niet wakker. Doet niets. Er is altijd geld bij ons om de rekeningen te betalen. Daar vertrouw ik op en dat is ook zo.

‘Ik ben het waard’, zegt me ook niets. Ik heb meer met reacties van mensen dat ze gaan stralen door in contact te zijn met me. Dat is waar ik het voor doe. Niet voor geld. Ik vind het vreemd geld te vragen voor wat ik geef. Ik word er niet vrolijk van. Is dit nou een blokkade of is het authentiek?

En het wordt stil in mij.

Is dit herkenbaar voor jullie? Ervaar je het anders? Als je last had van hetzelfde als ik, ben je daar dan uitgekomen?

Laat het me weten. eugenie@freeskoolnederland.nl

3 thoughts on “Werken aan overvloed

  1. Heel herkenbaar. Ben er ook nog niet uit. Mijn kwaliteiten liggen ook niet op dat vlak 😉
    Ik loop nl ook vast zodra mijn mind gaat denken, dat er wel geld mee verdiend moet worden. Alle creativiteit en stroom van energie is dan weg. Het voelt bij mij ook dat geld een verschuiving geeft in energie. “Misschien een keer een opstelling over doen?”, komt nu in mij op.

    Ruil van diensten zou bij mij wel goed voelen. Misschien meer die weg op?!
    Heb tegenwoordig een mantra die ik tegen mezelf zeg, nl om de overvloed in mezelf te voelen.

  2. Heel herkenbaar…. Wat ik wel bij mezelf ervaar, wanneer er geld binnenkomt, is een gevoel van ‘ik tel mee, ik ben van waarde’. En dat mag ook wel in geld uitgedrukt zijn, ook al is de werkelijke waarde ervan niet in geld uit te drukken. Die paradox vind je eigenlijk in alles dat met geld te maken heeft….. wat “kost” de kaars die je tijdens kerstmis brandt, om de sfeer te verhogen? Nogmaals, wat het bij met veroorzaakt is een gevoel dat ik er ook toe doe. Er is ook een plekje voor mij en mijn bijdrage aan deze wereld. Geld als applaus, heeft eens iemand gezegd. Niet applaus als in ‘kijk mij eens’ dat is ijdel en hol. Maar ‘ik waardeer wat jij me geeft’. Dat idee. Je zult mij niet zien streven naar meer. hoger, rijker. Rijk zul je me niet zien worden. Wel vind ik het prettig een beetje armslag te ervaren. Dat ik kan kiezen waar ik bv. op vakantie naartoe kan gaan. Aan de andere kant heb je tegenwoordig zo veel mooie initiatieven die bijna geen geld kosten, zoals couchsurfing etc. Heerlijke tijd! Steeds meer mensen beseffen dat ze veel meer voor elkaar kunnen betekenen dan alleen geld ruilen.

Geef een reactie

