Ongeduld, onbegrip en baktijd

DSC00178Het is in mijn beleving al een eeuwigheid geleden dat Jan ontslag nam van zijn werk en samen met mij het diepe en het onbekende indook. En in al die tijd is er verschrikkelijk veel gebeurd, zijn we wakkerder geworden dan we waren en zitten we beter in het zadel dan ooit. We hebben zoveel rijkswegen van de mind in ons hoofd en dus in ons leven bewust gekregen en ontmanteld. Niet te filmen gewoon en hoe geweldig!!

Maar waar blijven dan die verdomde resultaten? Waar is het pand dat nodig is voor de freeskool? Waarom krijgen we het niet voor elkaar mooie produktlijnen in elkaar te tikken? Moet ik niet toch de kant van vrouwen begeleiden met zwangerschap en bevallen weer op? Moet ik het allebei doen? Als ik om me heen kijk dan zie ik de meest geschifte wetsvoorstellen niet alleen voorbij komen maar ook nog eens worden geactiveerd. Ik zie hoe de klauw van BJZ lustig door goed functionerende gezinnen graait en deze gezinnen tot op het bot vernield. Ik zie van alles van dit soort shit en gelukkig kan ik het zien zonder dat mijn mind erop duikt en me meesleurt de woede, angst of wat ook in.

Ik bedoel, de maatschappij lijkt in hoog tempo steeds gestoorder te worden en dan is het toch leuk en fijn en handig als daarnaast de liefde en de prachtige ideeen die daaruit ontstaan ook de manifestatie inkomen? Of zijn die er wel en zie ik die niet? Hoeveel innerlijke verandering moeten wij nog ondergaan voordat het in de manifestatie gaat komen? Zoals vroeger in de auto: ‘Mam, is het nog veher?’ Zo voelt dat in die momenten. Ik begrijp het gewoon niet!

Verdorie, niet zo over denken, Eus. Laat het nou gewoon gebeuren. Ja, maar.. Ja, maar..

Dit is iets dat om de zoveel tijd opkomt. En net zag ik ineens wat het is. De maatschappij zoals die is met zijn structuren, normen en waarden, wetten etc, heeft eindeloos de tijd gehad zichzelf zo te organiseren. Het volk gaf nooit een werkelijke, wezenlijke kik. Dus marcheerde de mindmachine van de elite gewoon gemoedelijk en gestaag door. Iedere wijziging die men nu bedenkt, is in no time uitgevoerd; alle structuren en instrumenten en mankracht staan op de juiste manieren en plekken opgesteld en afgesteld dus het is een kwestie van het nieuwe gedrocht van een bedenksel het systeem intikken en daar gaat ie.

Als je net aan het wakker worden bent, moet al dat voorwerk nog gebeuren. Wakker worden en de wereld gaan zien voor wat ie is, ontdekken dat je de mind niet bent maar het leven in dat lichaam, hoe daarmee te dealen in de dagelijkse praktijk, het contact met anderen daarin, nog meer opruimen van de mindonzin in het lijf en leven, ondertussen iedere dag geld op de plank, de was, de dit de dat de zus de zo.. Het vraagt allemaal tijd.

Baktijd

Voordat de handel de oven in kan moet er zoveel voorwerk gedaan worden. En dat is precies waar wij mee bezig zijn en iedereen die dit blog volgt, ook. Anders volgde je dit blog niet. En ontiegelijk veel mensen daarbuiten gaan door een vergelijkbaar proces.

Baktijd

Ik was ongeduldig omdat ik vergeten was dat veranderen baktijd vraagt. En als het klopt wat ik zeg dan komt er een moment dat alles samenvalt. Ik kan niet wachten..!

En zo reutelt mijn mind vandaag weer verder.

 

 

2 thoughts on “Ongeduld, onbegrip en baktijd

  1. Dingen doen zonder lust voor resultaat is idd lastig, maar wel de enige manier. Ik vind het zelf altijd lastig om te bedenken of ik nu mijn lust voor resultaat voor iets kwijt ben, of gewoon mijn interesse. Maar daarover nadenken geeft volgens mij alweer aan dat ik zo graag die lust voor resultaat kwijt wil raken dat dat alweer een resultaat op zoch is waar ik naar streef… Zucht 🙂

Geef een reactie

