Hoe vaak moet ik het nog zeggen?

 

unnamed

Soms maken we er hier in huis een potje van. En wat me dan opvalt is dat we steeds dezelfde zinnen horen. Ik bedoel.. dat ik mezelf steeds dezelfde dingen hoor zeggen. Ik dacht: ‘Ik ga ze zo door de tijden heen eens allemaal opschrijven’. Dit zijn ze voorlopig.

Ik moet ook alles tien keer zeggen

Schoenen in de hal!

Sokken niet in elkaar gefrommeld in de wasmand graag

Niet ondersteboven in die stoel hangen

Niet op de leuning

Niet op de bank springen

Praat eens normaal. Schreeuw niet zo

Doe eens niet

Hou (nou) eens op

Kastdeurtjes graag dicht als je iets gepakt hebt

Kan je het aanrecht droog maken? Zo kan de volgende er toch niet bij?

Je bent het gasfornuis (weer!!) vergeten

Breng je spullen naar boven

Tas naar boven graag

Van wie zijn die kleren? Ruim ze eens op

Die ken ik: ‘Jahaaa, doe ik zo’. Dan weet ik zeker dat het niet gebeurt.

Jullie zouden de tafel opruimen

Kon eens uit de trap; niet in hangen

Eet eens met je mond dicht

Doe eens wat zachter

Wil je de badkamer dichtdoen

Zachtjes op de trap graag

DEUR DICHT!!!

Herkenbaar? Hahaha..

One thought on “Hoe vaak moet ik het nog zeggen?

  1. heeeel herkenbaar, en dan, op een dag gaat het zo:

    de ijskast staat vol met bier, er kan niets meer bij

    waar is de sleutel van de auto?

    die keer dat ik met de auto weg moet, is de tank weer leeg

    nee, er komt geen sterke drank hier in huis

    nee, niet van het balkon in de tuin plassen, zijn jullie nou helemaal gek geworden?

    je zou het gras maaien en het is nog steeds niet gebeurd (23x)

    de hond moet uit!!!

    ik vind overal om het huis heen peuken

    Ik vind overal bierdoppen, die horen in de prullebak

    lig je nou nog steeds in je bed?

Geef een reactie

