Alle energie eruit

DSC00203Alle energie eruit
Ik had een wereld idee, ik zette stappen, alles lijkt te kloppen en dan dondert ineens alle energie eruit. Ik krijg de freeskool, een geweldig concept, niet van de grond.

Niets werkt meer
Wat ik vroeger deed: businessplannen, marketingplannen, stappenplannen… niets werkt. Maar ook de nieuwe manier, alleen in beweging komen als er energie voor is, werkt niet om een resultaat te krijgen. Op maandag werk ik vol energie aan een onderdeel van de start. Op dinsdag is het zo dood als een pier.

Wat gebeurt er?
Wat is er aan de hand? Is het mijn mind die de boel blokkeert? Zie ik iets over het hoofd? Is de tijd er nog niet rijp voor. Het is tenslotte een mega-concept waar veel mensen bij betrokken zullen zijn.

Roer om
Ik besluit het roer om te gooien en het hele idee los te laten. Dat geeft rust. Vervolgens komen er ideeen op om lezingen en workshops te organiseren. Het regent ideeen en ik ga vrolijk aan de slag. Niemand komt. Niemand.

Ik constateer dat mijn mind stil blijft in deze ontwikkelingen. Geen reactie. Ik blijf in openheid en vrijheid kijken. Dat is mooi. Ik maak vorderingen.

Dan word ik ziek. Vier weken. Ik. Ik ben nooit ziek. Als ik beter ben blijf ik dodelijk vermoeid. Ondertussen neemt het bewustzijn toe. Ik merk het. Situatie na situatie doet zich voor waar ik normaliter emotioneel op zou reageren. Nu blijft alles open en in vrede in me.

Er is een overgave aan het leven gaande in mijn lichaam. Zorgen verdwijnen, ik word niet meer wakker in de nacht door mindgereutel. Er groeit vertrouwen dat alles geregeld zal worden op het juiste moment. Dat dat leven is.

Dat wat ik mijn leven hiervoor deed, was overleven. Volledig aangestuurd worden door de mind. In plaats van over dingen na te denken ga ik steeds meer zien. Ik zie in het moment wat er gaande is en reageer of reageer niet. Ik zie ook kleuren anders, mensen zijn anders, tijd is anders.

Mijn lichaam is niet alleen dodelijk vermoeid maar ik heb ook overal pijnen en pijntjes. Dat verdwijnt na een tijdje. De vermoeidheid blijft. En ook daar geef ik me volledig aan over. Ik zit eindeloos veel en zit dan in totale stilte.

Als gedachten opkomen zie ik ze als een zwerm vogels overvliegen. Ze wekken geen emotie meer in mijn lichaam.

Ik heb geen idee waar het naartoe gaat. De toekomst is leeg. Er is alleen vandaag. En vaak zelfs dat niet eens. Alleen nu. En dat nu wordt steeds voller.

En ik ben moe, moe, moe…

 

 

 

 

4 thoughts on “Alle energie eruit

  1. eugenie, ik kan je zoenen, heb precies dezelfde bewegingen. Ben ziek, kiespijn, ineens heftige hoofdpijn, en nu ik even weg ben uit het tumult in NL, voel ik moeheid, immense moeheid. Liefst slaap ik, of zit ik, of staar ik voor me uit. Soms wellen er tranen op, soms zie ik ergens een sprankje licht. Mn mind observeer ik, die is zo bezig, maar ik neem het steeds meer waar, en doe er niets meer mee. Lees dan eckhart tolle en er resoneert dat er echt alleen NU is. Wat een weg, geen ontkomen aan……

    • Schitterend he! Dit is echt een teken van vordering en dus van authentieke gezondheid. Ik krijg kippenvel als ik je woorden lees. Er is geen ontkomen meer aan en godsakkerju, wat is dat heerlijk! Steeds meer vrijheid en liefde. Liefs, Eugenie

  2. Jeetje Eugenie, een en al herkenning hiervandaan. Ik ben dus niet de enige die erbij is gaan zitten, liggen, hangen, slapen, niks doen. Doelloos, planloos, leeg en walgelijk moe ja…..
    Soms bekruipt me ineens het idee dat ik aan de slag moet, en dan komt de vraag “Waarmee?”meteen opwellen.
    Ik moet niets meer…ik mag uitrijpen 😉

Geef een reactie

