Durf te dromen!

unnamedKantoor Freeskool Nederland

Durf te dromen! Oh ja, dat durf ik! Ik droom al tijden over een plek voor kinderen waar kinderen en volwassenen leven, leven vanuit hun being en niet vanuit hun op hol geslagen mind met zijn dwangmatige gedachtenproduktie en de bijbehorende emoties. Ik zie het voor me, ik kan het proeven, ruiken en horen. Maar gemanifesteerd heb ik het nog niet.

Het is begin september 2014 dat het kwartje valt en ik zie dat ik de laatste stap in het scheppingsproces niet zet. Omdat ik  hem niet zag. Nu wel. Het scheppingsproces gaat als volgt.

unnamedDe vier fases van manifestatie verlopen langs deze stadia.

Spiritueel
Eerst is er de spirituele dimensie. Dit is de dimensie waar alles nog mogelijk is. In deze dimensie zijn wij allen ook een. Dit is de enige dimensie waar we een zijn, die van het vormloze. Hier kan ons brein zich geen voorstelling van maken omdat er in deze dimensie niemand is. Geen Eugenie op dit niveau. Als je slaapt, bijvoorbeeld ben je daar.

Energetisch
Deze dimensie is de dimensie van elektromagnetisme. Onze hersens werken daarop maar ik kan dat niet zelf ervaren.

Being, brein, body
In ons lichaam zijn er twee stromen: being (bewustzijn, liefde, dat wie we werkelijk zijn) en de werking van het brein. Als het goed is stroomt door ons brein liefde het lichaam in, raakt het brein en het hart en vervult ons lichaam. In deze staat zijn wij in vrede, gelukkig,

Nu zit er in ons brein een by pass, die ervoor zorgt, dat ons denkvermogen niet doet wat being opdraagt maar als een slecht opgevoed kind zelf op hol is geslagen en er op los denkt. Dus de dienst uitmaakt. Zelfs zo erg dat wij het contact met onze liefde, being, bijna kwijt zijn geraakt en denken dat we onze gedachten en emoties zijn.

Manifestatie
Zou ons brein dienstbaar zijn aan ons, being, dan zouden wij alleen en uitsluitend vanuit de liefdesenergie die wij zijn, liefdevolle vormen scheppen. In deze staat zou de rol van ons brein zijn op afroep van being in actie te komen en de juiste handelingen te verrichten om dan weer terug te keren naar ruststand, in afwachting van de volgende golf schepkracht.

Ons brein is niet dienstbaar aan being maar schept er op eigen houtje op los door een wirwar van gedachten te creëren die allen scheppingskracht in zich hebben en zich dus vroeg of laat manifesteren. Als het denken op eigen houtje denkt, denkt het altijd in toekomst en verleden en het schept altijd problemen. Waar weer oplossingen voor worden bedacht. Die weer problemen in zich hebben..etc. Herkenbaar?

Praktijkvoorbeeld
Jan en ik willen een freeskool. Daar is geld voor nodig. Al die jaren dat ik bezig was met het op de grond en in de wereld krijgen van deze plek was ik overtuigd dat ik zelf nooit maar dan ook nooit zoveel geld kon verdienen om een pand te kopen. Ik ging dus achter miljonairs aan. Dat vond ik een goed idee. En dat is het ook. Kort geleden hebben we een video naar een 24 tal miljonairs gestuurd. Er reageerden er een aantal. Ze moedigden ons aan. Leuk, maar niet wat we wilden.

Ik werd stil, keek wat er gaande was. En stuitte op die supervaste overtuiging dat IK dat ECHT niet kan. De bijbehorende emoties zijn zwaar en dik en zitten overal in mijn lichaam. Ik kon me een week geleden niet voorstellen, niet ervaren dat ik wel die kracht heb vanuit mijn zijn. Dus ik moet daar aan werken: mijn being vrijmaken van dit soort super indammende overtuigingen. En dat is hard werken! Het is allemaal innerlijk werk, de hele dag door.

In het vlak van brein, being en body ligt dus het accent: daar moeten we werken, dan volgt de manifestatie vanzelf daaruit. Zijn er dingen in je fysieke leven die je anders wilt, dan moet je naar binnen!

Dus durf te dromen betekent: werk aan je innerlijk! Heel hard werken. Ik ben er letterlijk moe van. Ik weet dat dit het werk is en kan inmiddels tot in detail vertellen hoe het werkt en wat er moet gebeuren.

Dit werk is af en toe erg eenzaam. Niemand om mij heen werkt zo. En het vraagt erg veel tijd en de resultaten moeten aantonen dat ik op de goede weg zit. Het is zo anders dan ik op school leerde!

‘Ik wil een aanwijzing dat ik op de goede weg zit. Ik vind het nu zo zwaar’. Toen stuitte ik op Marc Allen. Ik viel van mijn stoel want hij zegt precies hetzelfde als ik. En doet hetzelfde als ik. Hij is alleen een paar decennia langer bezig en hij heeft inmiddels in zijn eigen ervaring continu gezien dat het zo werkt. Hij is, door zijn being te leven en de angsten op te ruimen, multimiljonair geworden.

Durf te dromen!!

 

 

 

 

 

4 thoughts on “Durf te dromen!

  1. met de kanttekening, dat je in mijn ogen geen multimiljonair zou moeten willen worden, dat je eigenlijk niets nieuws fijns vernieuwends neer zou moeten willen zetten leunend op een oud systeem . Dat is mijn gedachte 😉 .
    Verder volg ik je freeskool plannen, daar zouden er nl veel meer van mogen komen.

    • Hahaha, wat een stokoude gedachte dat je geen multimiljonair zou moeten willen worden, Elly. Dat is toch wel een erg oud lijk. Laat ik het zo zeggen: zolang we in het systeem zitten heb ik liever dat jij multimiljonair wordt dan weer iemand die alleen maar voor zijn eigenbelang gaat.

  2. Bravo, Eugenie, ik geloof in jou!
    Na de link naar het youtube-filmpje keek ik van Marc Allen ‘Create your ideal scene’ … Geraakt, tranen. Prachtig.

Geef een reactie

