Praktisch zijn

unnamedNa al dat geschrijf over de mind en hoe die elk moment te temmen tijd voor een praktische opvoedtip.

En die luidt: ‘Wees praktisch’.

De kleine meid wilde in bad en ik had geen zin om haar daarmee te helpen. Ik weet namelijk wat er dan gebeurt. Mevrouw zit godzalig uren in bad en ik draaf van boven naar beneden om het water te mengen. Want dat heeft ze nog niet echt onder de knie.

Dus ik zei: ‘Lieve schat, ik vind het prima dat je in bad gaat zitten maar je kunt de kranen nog niet zo goed bedienen, he. Wat dacht je ervan als je dat eens ging oefenen met je poppen in de wasbak?’ Ze draafde al weg om het stel op te halen. En daar ging ze. Kraan open, andere kraan open, mengen en voelen.

Na een paar flinke plonzen heet water over de poppen die geen kik gaven kreeg ze hem door. Haar brein en lichaam begonnen de juiste temperatuur op gevoel met die kranen te voelen. Zonder dat ze zichzelf had gebrand.

Toen daar de lol af was, werd de wasbak uitgeboend. En daardoor kreeg ze de smaak te pakken en besloot te gaan douchen en die dan ook even schoon te maken. Trots regelde ze voorzichtig de kranen.

Kleine meisjes worden groot..

 

Geef een reactie

