Ons aanbod en kinderdagverblijven

bloemenWe hebben een ongelofelijk leuke avond gehad bij een kinderdagverblijf waar we een lezing gaven aan ouders en begeleiding. Het viel niet mee om zo ontzettend veel kennis, ervaring en wijsheid in anderhalf uur te prakken. Maar Jan en ik kregen het voor elkaar.

Ik was de rust en ontspanning zelve na de crash en de wonderbaarlijke opstanding die erop volgde van afgelopen week en verheugde me de mensen binnen te zien komen. We hadden geen idee hoeveel er zouden komen. De directie wist het ook niet. Toen de eerste mensen binnendruppelden zei de directrice dat het om hard werkende ouders ging die allemaal een volle week hadden, drukke levens leiden en misschien geen tijd hadden gevonden in hun overvolle agenda’s. De mind sloeg toe. Ik keek er naar. Koude handen. Mijn lichaam werd houterig. In mijn schedel zag ik een soort hersenverlamming optreden die er voor zorgde dat alle energie mijn schedel in ging. Mijn hart sloot en mijn mind begon te tetteren: ‘Oh ja, lekker is dat. Hersenverlamming. Uitgerekend nu’.

Ik schudde als door een mist alle vrolijk naar mij uitgestoken handen. ‘U bent de spreekster van vanavond?’ Mijn hoofd knikte van ja. Iedereen die binnenkwam had levendige, alerte spetter ogen. Veel jonge mensen, allemaal barstend van de energie. Ik poogde te achterhalen waar mijn hersenverlamming vandaan kwam. Ik kreeg het niet helder. Het was tijd om te starten. Want zelfs inclusief hersenverlamming kan ik voor publiek goed performen.

Voor we het wisten was de avond om. Het was een geweldige avond, een geweldig publiek dat leergierig en open was.

Tot onze verrassing blijken kinderdagverblijven prima klanten te zijn die veel met ons aanbod kunnen. Er ligt ineens een nieuwe wereld aan onze voeten, met veel nieuwe mogelijkheden.

Een prachtige bos bloemen later zaten we in de auto op weg naar huis genoegen te walmen.

We gaan aanbod voor kinderdagverblijven maken!

 

2 thoughts on “Ons aanbod en kinderdagverblijven

  1. Lieve Eugenie en Jan,

    Ha! Wat fijn om jullie hier enthousiast over te horen! Wanneer wij open zijn, nodig ik jullie zeker uit!!! Helaas heb ik geen mogelijkheid om te komen morgen. Maar ik was er graag bij geweest.

    Fijn om steeds van jullie te lezen. Het levert je qua geld niet veel op, maar ik heb zoveel aan alles wat jullie doen en schrijven en ik put ook nog steeds inspiratie uit de tijd dat we elkaar zagen.

    Blijf de liefde leven! Prachtige spreuk die me steeds diep raakt. Ik wens het jullie ten volste.

    Love, Lidewij

    Verstuurd vanaf mijn iPhone

Geef een reactie

