In je hart springen

unnamedZou je niet zeggen, he.. maar dit engeltje is om de zoveel tijd een helleveeg. Een van de oorzaken is gelegen in haar vroegste bestaan. Haar reis naar de aarde ging gepaard met stress, drugs en een hartstilstand. Toen ze net op aarde was en ik na een dag bij haar kwam zei de kinderarts: ‘Dit is een vechtersbaasje. Die overwint en overleeft alles.’ En zo is het. De essentie van Fianne, wie zij werkelijk is, is licht, speels, het leven een dansfeest en super krachtig.

(Dat is haar mind dus ook als die haar lichaam overneemt. Geen katje om zonder handschoenen aan te pakken dan..)

Tygo zijn essentie is de energie van een volbloed warm prairiepaard. Sterk, fier, krachtig, warm, open en levendig, altijd kijkend of iedereen het goed heeft. Zijn aankomst op aarde was langdurig en intens. Hij werd gedurende zijn reis omringd door liefde, contact. Zijn ouders waren continu in liefde om hem heen en over de hele aarde brandden overal kaarsen voor hem vanuit de UC (Unassisted Childbirth) community. Hij staat waar hij voor staat en vecht daar niet voor. Waarom zou hij?

Deze twee wezens ontmoeten elkaar.

En dan komt de mind erin.

Veel plezier met begeleiden, mama..

Ik zet ze op de bank. Ik ga deze keer volledig langs het verhaal. Ik laat de gebeurtenis voor wat het is.

‘Nou, daar gaan we weer, he. Het is jullie bekend.. Eerst je eigen lichaam checken. Doe je ogen maar dicht.’ De kinderen doen hun ogen dicht. ‘Adem in door je neus en uit door je mond. Doe het zo langzaam mogelijk’. Ze ademen in en uit… ik hoor geeuwen.. ontspanning… dat doen we zo een paar minuutjes..

Ze openen hun ogen. Ik richt me tot Tygo. ‘Tygo, lieverd, ik wil graag met jou een oefening doen die we nog nooit gedaan hebben. Een oefening om te kijken of je rechtstreeks je liefde in kunt. Is dat ok?’ Hij knikt. ‘Ok. Fianne, ik wil graag dat jij op de bank blijft zitten en stil bent. Dan ga ik met Tygo aan de slag en daarna kom ik bij jou. Kan dat nu voor jou want dat betekent dat je moet wachten op aandacht.’ Ze knikt.

Ik ga naar Tygo. Vraag hem zijn ogen weer te sluiten. Hij sluit ze. Vraag hem nogmaals de ademhalingsoefening te doen. Hij doet het. Dan is er stilte en rust. Fianne zwijgt en kijkt, werkt goed mee.

‘Tygo, wie ben jij? Kun je dat NU voelen in je eigen lichaam?’
Hij zit daar, in stilte, met zijn ogen gesloten. De energie in en om ons heen verandert. Alsof er een sereniteit in komt.. ‘Je hoeft er geen antwoord op te geven, lieverd. Het gaat er om te kijken, te voelen of mijn vraag iets in je wakker roept’.

Met gesloten ogen zegt mijn tienjarige zaligheid: ‘Hoe smaakt een sinaasappel. Ik heb geen woorden voor wie ik ben maar ik voel het. Ik weet het.’

(Ik krijg kippevel)

‘Kun je het nu helemaal voelen wie je bent?’, vraag ik. Hij knikt. ‘Liefde’. Het is een tijdje stil in de kamer. Dan vraag ik: ‘Kun je vanuit wie je bent nu je zusje knuffelen, ook al heeft ze je net vanuit haar schuddebonkebeest liefdeloos behandeld. Of is er nog iets in jou dat daarom aandacht nodig heeft? Als dat zo is, gaan we daar naartoe.”

Hij zit daar in al zijn schoonheid en volmaaktheid. Helemaal thuis. Helemaal Tygo. Being en lichaam resoneren in volmaaktheid. Geen verstoring. Niets. Mind in Tygo heeft zijn authentieke plek ingenomen. Ik weet het antwoord al nog voor hij het heeft uitgesproken.

‘Ik kan haar knuffelen’, zegt hij. Hij opent zijn ogen. Hij opent zijn armen. Hij opent zijn hart. En zij en hij springen er samen in. Zij springt in zijn armen, haar broertjes armen waar haar mind voor vecht terwijl dat volkomen gestoord is want zij heeft zijn liefde al. Altijd.

Ik zie hoe deze kinderen, deze wezens elkaar in liefde ontmoeten terwijl het hele mind conflict niet eens is aangeraakt, niet is besproken.

Hij, tienjarige schoonheid, springt zo vanuit de mindblur, in zijn hart.

Ik ben vol liefde.

Het is zo eenvoudig.

Niet altijd makkelijk, absoluut niet!!!
Maar in essentie zo eenvoudig..

Een jong kind dat begeleid wordt in de liefde kan springen. Een volwassene (zo oud als ik bijvoorbeeld kan dat niet (altijd) automatisch en moet oefenen).

Een mens, jong en oud, heeft maar 1 tekst: ‘Hou van mij’!

 

unnamed

Geef een reactie

