Het leven een dansfeest

smoker3Ja, wat is dit.. Het leek mij in eerste instantie een gehandicapt iets met wieltjes.

We gaan hem wat van dichterbij bekijken.

smokersmoker4smoker1smoker2Dit is de verrassing waar Jesse al weken mee aan het werk is. Het is een smoker. Een wat? Voor de mensen die verzot zijn op BBQ vast een bekend begrip maar ik had er nog nooit van gehoord. Een smoker is een rookoven om van alles eetbaars in te roken. Wat u hier ziet is door Jesse zelf vervaardigd en u begrijpt dat ik uit elkaar plof van trots.

Met deze smoker voeg je een heerlijke rooksmaak toe aan je gerechten. Het resultaat smaakt dus heel bijzonder. Het schijnt ook nog gezond te zijn maar daar wil ik vanaf wezen. Met elke dag dikke pakken chemtrails die op onze huizen neerdalen is miauwen over gezond wel een beetje een vraagstuk aan het worden, nietwaar.

U begrijpt dat deze smoker een outdoor attribuut is. Hij is nog niet af. Er moet van alles nog afgewerkt worden.

Maar daar gaat het nu niet om. Jesse komt in de toekomst met een eigen salespagina voor deze smoker want hij gaat verkocht worden, na de test periode die ook nog volgt.

Waar het mij omgaat is dat ik me zo intens tevreden voel met mijn zoon. Hij kent de weg naar binnen, naar zijn being. Hij is nu bezig met de weg naar buiten: zijn plek in de wereld innemen (vanuit zijn being) en daar ook geld verdienen. Want geld verdienen met te doen waar je van houdt is wat mij betreft ook de nieuwe wereld.

Als de smoker klaar is, gaat ie de verkoop in. Het is een professionele smoker die voor kleine hoeveelheden maar ook voor fikse hoeveelheden gebruikt kan worden. En hij is multifunctioneel. Je kan grillen, bakken en smoken.

Ik vroeg Jesse laatst wat hij er van zou vinden als de politiek thuisonderwijs zou afschaffen of onder toezicht zou plaatsen. Hij keek me alleen maar even zijdelings aan en er verscheen een soort glimlachje op zijn gezicht. Zat er nu een glimps van licht vermaak in? Ik heb het hem niet gevraagd. ‘Ben je wel eens ongelukkig, Jesse’. Nee. ‘Sta je wel eens met tegenzin op. Dat je geen zin hebt. Geen zin in de dag’. Nee.

Het leven een dansfeest.

En zo hoort het.

Ik gun dat iedereen. Het is ons basisrecht om gelukkig te zijn. Vanuit being.

One thought on “Het leven een dansfeest

Geef een reactie

