Als je met mij werkt..

Schermafbeelding 2014-09-10 om 15.58.35Als je met mij gaat werken, werk je aan het bewust worden van en ontrafelen van de draden van het spinnenweb van de mind. Je werkt ook aan het gaan herkennen en erkennen van wie je werkelijk bent. Liefde, bewustzijn in dat lichaam, in ieder moment.

Het werk
Teruggebracht tot eenvoud bestaat het werk uit twee routes, die tegelijkertijd en tevens afzonderlijk van elkaar doorleefd en bewust gemaakt worden. (En ja, ik weet dat je mind van deze zin geen chocolade kan maken :>). )

We beginnen altijd met 1 draad van het web. De mind wil het liefst alles tegelijk maar dat is een strategie van de mind. Hoe meer onderwerpen tegelijkertijd op tafel des te groter de kans dat er geen donder verandert!

In ons boek leg ik uit hoe de negativiteit in ons mensen, liefdeswezens, opkomt en langzaam bezit van ons neemt, als we niet wakker zijn. Bezit van ons neemt zoals een eeuwenoude boom langzaam ingekapseld raakt en verstikt kan worden door klimop.

unnamedNegativiteit is een wezensvreemd aspect van mens-zijn, ook al proberen religies, therapieën, wetenschappers en opvoedgoeroes ons anders te laten geloven. (Op het blog van Pieter Stuurman kun je alles lezen over geloven.) Het bewust worden van die werking is een basis van het werk.

Being en essentie
De andere pilaar van het werk is het ervaren, wakker worden aan, helder krijgen van wie jij werkelijk bent.

Vage woorden voor iets heel concreets. Tijdens het werken met mij krijg je helder dat je altijd al wist wie je was.

Soms vraag ik me af wat ik eigenlijk doe..

Het is niets en het is alles… Je kunt bewustzijn niet trainen. En toch is het van essentieel belang dat je traint je mind tot zwijgen te brengen.

Je moet uiteindelijk in staat zijn met 1 vingerknip van jou, het getetter in je hoofd tot zwijgen te brengen.. stilte in je lijf… ontspanning in je lichaam..

Dus: oefenen!

Zo vaak als je maar kunt!

Als je niet traint om je mind het zwijgen op te leggen kunnen we niet samenwerken. Er zal niets wezenlijks veranderen. Je raakt alleen geld aan me kwijt. Dat wil ik je niet aandoen. Onder zo’n samenwerking zet ik mijn handtekening niet.

Als je dus met me wilt samenwerken, kun je nu beginnen, zonder me ooit gesproken te hebben. No costs involved. Maar wel de essentie van het werk om vrij te worden. Het trainen van het tot zwijgen brengen van je mind is een non stop on going oefening door de dag, door de avond en zelfs, of juist, in de nacht. Uiteindelijk moet je zo ervaren zijn dat je met 1 vingerknip weg gaat uit het geklets, de stilte in.

Hier kun je klikken voor een paar basisoefeningen om je mind te masteren.

One thought on “Als je met mij werkt..

  1. Hoi Eugenie, Mooi verhaal over mind en bergen, vroeger toen ik nog kon, heb ik veel in de bergen geklommen. Die 15.000 Euro is voor mensen met een uitkering niet echt te betelen….. De mind heeft daar ………………….. Hartelijke groet AN Date: Wed, 4 Feb 2015 17:26:40 +0000 To: annekevkmp@hotmail.com

Geef een reactie

