Iets voor een ander over hebben…

collecterencollecteren1

Een belangrijk aspect in ons thuisonderwijsbeleid is dat wij als volwassenen het voorbeeld leven hoe het is om zorg te hebben voor anderen.

Dus toen de vraag binnenkwam of ik wilde collecteren voor de buurtvereniging zei ik ja. De buurtvereniging biedt ouderwetse burenhulp. Boodschappen doen voor iemand die ziek is of een been gebroken heeft. Men organiseert ook van alles aan activiteiten.. knutselclub, samen eten, samen wandelen, oudejaarsborrel etc. Ik vind dat belangrijk om ons voor in te zetten.

De kids wilden mee en het duurde niet lang of ik stond met het legitimatiebewijs in mijn handen niets te doen omdat zij aanbelden en het verhaal deden. Ze vonden het ontzettend leuk om te doen.

Ik vind het mooi om te zien hoeveel mensen begonnen te lachen toen ze de kinderen hoorden en zagen. En inderdaad: een kinderhand is gauw gevuld.

Onder de indruk was ik dat zoveel mensen schonken. Ikzelf heb de neiging niet eens open te doen moet ik eerlijk toegeven als ik weer zo’n bus zie. Ik doe wel altijd open want ik waardeer de inspanning van de mensen maar geef zelden. Niet omdat ik een gierig mens ben.. Een keer vroeg iemand me waarom ik niet gaf en ik vertelde over de salarissen van de bazen van de goede doelen.. Dat werd me niet in dank afgenomen.. Maar goed. Voor de buurtvereniging geld inzamelen is toch een ander verhaal..

collecteren3Toen we klaar waren bedachten de kinderen een spelletje. Fi duwde Tygo over de stoep op zijn skates. En een lol dat ze hadden.

Inderdaad.. een kinderhand is gauw gevuld.. het leven een dansfeest..

Geef een reactie

