Ervaringen opdoen

vis3

Tygo wordt uitgenodigd om mee te gaan vissen… Nou, maar wat graag!

Ikzelf hou er niet van.. een haak door zo’n lip en dan uit het water… maar hoe hypocriet.. ik eet wel vis..

Ik wil dat niet voor mijn kids.. dus Tygo ging mee.. met iemand die respect heeft voor leven. Maar ook voor eten en gegeten worden. Leven en dood gaan hand in hand..

In de middag haalden we Tygo op. Het was een ander kind. De ervaring had hem veranderd. Groter, nog meer zelfvertrouwen.. Gegrond.. Hij vertelde honderduit.. trots.. en ik keek naar hem… ook trots.. Stil..

We ontkomen er niet aan te doden voor onze voeding. Of je nu een krop sla uit de grond hijst, een appel van de boom haalt, een varken twee elektrische lepels op de kop zet.. het is eten of gegeten worden.. We voeden ons klaarblijkelijk allemaal met leven..

Het feit dat een krop sla zich niet wanhopig vastklampt aan de grond en niet lijkt te schreeuwen als we zijn wortels eraf breken doet niets af aan het feit dat we de sla uit zijn leven halen en hem de dood injagen.

Zo ook een vis. De vis werd uit het water gehaald en met 1 pestklap de dood ingedreven. Geen pijn, geen lijden.

Licht aan.. licht uit..

Het draait mijn wereld op zijn kop.. heel apart… een visje halen in de winkel heeft dit effect niet..

Zo omgaan met leven en dood verdiept mijn respect voor leven.. voor deze vis..

Ben ik nou gek of wat..

Ervaringen opdoen..

 

 

 

Geef een reactie

