Leren schrijven #Thuisonderwijs

schrijvenKijk.

Daar zit de doos. Mijn doos. Zo noem ik haar wel eens, terwijl ze in mijn armen ligt en haar ogen in de mijne stralen.. ‘Oh mijn god wat ben je toch een heerlijke doos’, lach ik dan.. en zij lacht dan vol overgave terug.. ‘Ik hou van jou, mama’, zegt ze dan..

En de tijd, alle leed, alle verdriet, wanhoop, crashen tegen de muur van tijd zoals die in deze wereld via onze zintuigen te ervaren zijn.. verdampen in het nu..

tekenenschrijven2

Zij schrijft… niets liever dan op onze workshopvellen…. zij tekent haar schrijfsels ernaast..

Op, of zelfs over onze werkbladen heen..

Zij schrijft haar bestaan de ether in..

En ik kijk… volstrekt in stilte…

Ik zie het en ik eerbiedig haar, zij, die nog nooit op deze aarde verscheen en wier voetstap niemand kende..tot zij hem liep..

Mijn god, hou ik van haar..

Zoals jij, moeder, vader… van jouw kind..

Wat een wonder.. Het beweegt… het leeft… het schrijft…

Geef het kind de juiste omgeving en het komt tot leven..

Wat is de juiste omgeving voor een kind… jouw kind… mijn kind… Schitterend onderwerp om in ieder moment opnieuw te voelen, te bekijken, te onderzoeken..

Let’s do it!

We kunnen het.

Ouders kunnen het. Daarom zijn we ouders. Thuisonderwijs of schoolgaande kinderen… laten we de handen ineen slaan voor het meest liefdevolle en optimale voor onze kinderen. Het systeem moet dat ondersteunen. Zo simpel is het.

voetenLoop op eigen kracht

Sta op eigen voeten

Geef een reactie

