Fictie ten opzichte van feit

net-361328_1280-230x180Bron: Eugenie van Ruitenbeek.com

Ik kreeg vandaag tijdens mijn 5 kilometer wandeling een shift..

Alles wat niet NU waarneembaar, ervaarbaar is via mijn zintuigen, is een bedenksel.

Alles wat niet NU direct en rechtstreeks waarneembaar is via mijn zintuigen, is een verzinsel van de mind.

Dat betekent concreet: het bestaat niet…

Het bestaat niet..

Het is niet echt.

Het is geen feit.

Alles wat ik nu niet via mijn zintuigen kan waarnemen, is er niet… is schijn, nep, fictie, een bedenksel, niet aanwezig, illusie, waanidee..

Imagination zoals Barry Long het noemt. Geen realiteit. Geen feit.

Geen realiteit. Geen feit.

Het is een schijnwereld die de mind over mijn essentie heen werpt..

Een dwaalspoor

Een dwaalspoor dat onherroepelijk tot ongelukkig zijn leidt..

En dan is het dag met het handje ‘het leven een dansfeest’. Het leven wordt daardoor moeilijk, moeizaam, ongelukkig, problemen, oplossingen, nog meer problemen..

De fictie die de mind produceert legt een rookgordijn over de werkelijkheid, de feitelijkheid en maakt wat glanst, dof… wat leeft, doods..

Geef een reactie

