Lezing ‘Heel fijn zo’n brein’

unsplash-kitsune-4Deze lezing gaat over de oorzaak van alle ongeluk: onze op hol geslagen mind die maar steeds in dezelfde groeven blijft hangen.

Dit keer echter ga ik dieper in op de verschillende aspecten van het brein zelf. Na de lezing snap je hoe het brein werkt, waarom het ons ongelukkig maakt en hoe je het kunt beïnvloeden, zodat je weet wat je doet en waarom.

Het is allemaal leuk dat verlichte figuren als Eckart Tolle en Barry Long spreken over de mind en dat we die moeten temmen om weer onszelf te worden maar hoe dan?

‘Als dat zo is wat zij beweren, wat maakt dan dat mijn eigen brein mij tegenwerkt? Hoe kan dat? Dat is toch onlogisch?’

Deze vraag was voor mij startpunt om op onderzoek uit te gaan. Hoe werkt het brein dan, waar zit de programma-fout en hoe zorg ik ervoor dat mijn brein mij gaat ondersteunen? Kan dat eigenlijk wel?

In de lezing ga ik deze vragen op verfrissende wijze beantwoorden, in gewone mensentaal. En daarna gaan we ermee stoeien.

Mij heeft deze informatie gebracht dat ik in de dagelijkse praktijk nog makkelijker uit de ongelukkige momenten kon stappen. Ik snapte veel beter waarom ik deed wat ik deed en welk effect het had op mijn brein. Dus op mijn gevoel. En dus op mijn gedrag. Het hielp me makkelijker van de mindblur in being te stappen.

Vrijdagavond 23 oktober 2015
Van 19.30 tot 21.30
Locatie: Dieren
Prijs: E15,- inclusief thee, koffie en versnaperingen
Aanmelden: warmezwaai apestaartje gmail punt com

Ik kijk ernaar uit je te ontmoeten!

Tot dan!

Geef een reactie

