Geen zin!

geenzin Een van de trucs van de mind is: GEEN ZIN! Als deze woorden gepaard gaan met emoties die de energie naar beneden halen, dan weet je 1 ding zeker: je bent gegrepen door je mind die je als een krokodil het moeras in sleept, de bagger in. Ongelukkig zijn zal je ten deel vallen. Gegarandeerd.

De mens komt gevangen te zitten in het domein: leuk – niet leuk. Dat is de oorsprong van de mind: iets willen of iets niet willen. Dat gaat over iets wat er nu is, niet willen. Of iets dat er nu niet is, willen. Of niet willen.

Wordt een mens hierdoor gegrepen en is die mens ongetraind in het onder beheer nemen van het eigen brein, wat kinderen zijn, dan is het best lastig hieruit te ontsnappen.

Hier zien we Tygo die ook ergens ‘geen zin in heeft’. Sterker: Tygo had hier nergens zin in. De ergste vorm van ‘geen zin hebben’ zijnde: vervelen. ‘Ik verveel me’. Deze mindset zuigt. Het zuigt het lichaam totaal leeg. Het is er tevens op uit energie uit de omgeving te tappen, als het de kans krijgt, als er mensen in de buurt zijn. ‘Ik voel me klote en daar moet jij wat aan doen’.

Wat ik vroeger deed, toen ik nog geen sjoege had van de werking van het brein, was te komen met voorstellen. ‘Ga dan met je lego spelen’. Soms sloeg dat aan maar meestal was het zo dat ik lijsten met ideeën gaf die door de mind van het kind allen werden afgeserveerd met dezelfde dodelijke woorden: ‘Geen zin’.

‘Geen zin’ kan ook gaan over ‘geen zin hebben in iets’ dat moet gebeuren. Bijvoorbeeld de belastingen betalen. Als de mind het overneemt is het risico groot dat de mens het niet doet, uitstelt of gaat doen met narrige harses.

De mind die geen zin heeft, dooft de liefde in een mens. Het schopt de mens weg uit zijn essentie, een dorre, narrige poel van sleurenergie in die niet alleen het getroffen lichaam raakt, maar een walgelijke damp verspreidt die ook de omgeving waar het lichaam zich in bevindt, dreigt te vervuilen.

De ‘geen zin’ energie is lelijk. De mens die erdoor meegesleept wordt, wordt ook lelijk. Het gezicht gaat hangen of kijkt verfrommeld. De ogen staan dof en afwerend. Liefst geen oogcontact.. De schouders storten naar beneden en de tred wordt gezapig, sloom en niet om aan te zien. Alles in het lichaam wordt stram. Zit het lichaam dan kan het ineens niet meer recht overeind zitten maar ligt als een tegen de leuning aan gegooide oude lap. De spieren zijn stram, er komt weinig zinnigs meer uit de mond.

Het gebeurt ons allemaal. We kennen het allemaal. Ik ook. Jij ook.

Er zijn trouwens mensen die zeggen dat ‘geen zin’ een goed teken is: het zou een nieuwe periode inluiden waarin nieuwe creativiteit zou opbloeien. Ik vind het non-sense.

Geen zin in een moment is gepakt zijn door de mind. Gepakt zijn door de mind is weg zijn uit de liefdesstroom. Dus voel je je ongelukkig.

En er is dan maar 1 vraag: ‘Wat is er nu nodig om uit de greep van de zuigsnuitenmind te komen?’

Tygo kent deze blur van zijn mind inmiddels dus ik hoef niet heel veel meer te doen om hem te helpen eruit te komen. Ik keek hem even aan, lachend… Dit was zijn reactie..

geenzin1En nadat zei ik: ‘Oehoe!’ verscheen deze lach..

geenzin3En toen deze..

TygoHelp je kind met ‘geen zin’. Niet door in te gaan op de eisen van de mind maar door je kind de werking van hun mind, in hun eigen ervaring, te tonen.

Dat geeft vrije mensen die gegrond zijn in de liefde in hun lichaam in plaats van kinderen die meegesleurd worden door de ‘vinnik niet leuks’ en ‘vinnik wel leuks’ van de mind.

 

 

 

Geef een reactie

