Denk in vredesnaam niet positief!

kast1Als niets lukt, zoals ik in mijn vorige post schreef hoe het mij verging als het ging om werk en geld, dan zijn er slechts twee oorzaken aan te wijzen:
1. Negatieve mind (zie ons boek)
2. Positieve mind

Positieve mind is net zo’n pain in the ass als de negatieve. Sterker: de positieve is erger. Positief denken is het dwaallicht in het moeras dat naar ons lonkt, dat ons verleidt, dat ons dieper de shit in zwoelt omdat het zo lekker voelt. Positieve mind is denken dat het allemaal goed gaat komen als we maar dit of dat.

Positieve mind
Positieve mind is onder andere:

hopen
willen
wensen
je best doen
je inzetten voor een goede zaak
doorzetten
overal het goede van inzien
jezelf uit de put praten
ergens in geloven
een positieve uitkomst in de toekomst voor je zien
fijne dingen visualiseren
in negatieve dingen de positieve dingen zoeken

En nog veel meer.

Positieve mindbullshit
De lijst met positieve bullshit is eindeloos. En veel verraderlijker dan de negatieve. Als ik in woede in de winkel de kassajuffrouw sta af te blaffen, voelt en weet iedereen wel dat er iets niet klopt aan mijn gedrag.

Maar als ik per week 40 sollicitaties de deur uit werk, in de sportschool mijn laatste kilootjes overgewicht eraf sta te raggen om mijn acte de présence te perfectioneren, aan het netwerken ben om mogelijk invloedrijke personen te ontmoeten die mij de rijke hemel in kunnen helpen, dan knort iedereen tevreden, knikt mij bevestigend toe en vindt men dat ik het goed doe.. dat het niet aan mij ligt als ik alsnog de financiële goot in word gejoekeloerd.. Het zij mij vergeven… ik deed tenslotte mijn uiterste best… alles wat in mijn vermogen lag..

Ik was positief.. en positief… positief denken is goed..

Valkuil
Dit te denken is een onvoorstelbare valkuil.. Ik leerde het door schade en schande in de afgelopen weken onder ogen te zien…

Positieve mind is de meest verraderlijke soort poppenkast die er bestaat

Positieve mind doet zich voor als waarheid, als liefde, maar is het niet. De positieve emoties die de positieve mind in mijn lichaam genereert lijken echter zo op de oceaan van ontspanning, liefde, warmte, ruimte van ‘being’, van ‘me’. Maar het is niet hetzelfde. Het is een andere dimensie. Een andere bron.

Positieve mind wordt rechtstreeks geproduceerd in ons brein en door ons brein. Daarom kan het niet anders of positief brein zal omslaan in negatief brein. Positief brein ingaan of er door gevangen worden geeft 1 zekerheid: nadat het nu even lekker voelde, zal ongelukkig zijn op het toneel verschijnen. Je kunt er op wachten. Het komt. Je zit gevangen in de slinger van geluk-ongeluk.

Zolang ik draai onder beheer van mijn mind, die een eigen leven is gaan leiden en niet meer ten dienste staat van de liefde, zal ongeluk mij ten deel vallen.

Positief denken activeert dus negatief denken.

Jezelf oppeppen om positief te zijn zal dus zijn weerslag tonen in je leven, in je emoties, in je gedachten en daardoor dus in je omstandigheden… Ongeluk zal op je pad komen.. Vaak in de vorm van het tegenovergestelde van wat je positieve mind zo hard riep…

Hoe daar aan te ontsnappen als je ergens weet dat het leven in essentie een dansfeest is…?

Dus denk niet positief… Denk niet.. Denk helemaal niet… Stop het continue denken..

Je ware aard is niet te denken… Je ware aard is te zijn… hetgeen in de praktijk concreet betekent dat je mind stil is… en dat je in het nu, in ieder moment, in je lichaamssensaties bent.. waar het altijd heerlijk en levend voelt.. en als denken even nodig is dan roep jij dat vermogen even op zodat het zijn werk kan doen, denkt en dan weer in de stilte gaat..

Dat is onze natuurlijke, moeiteloze, probleemloze staat van zijn

Positief denken geeft uiteindelijk een beestenbende!

kast5

Geef een reactie

