Niet te bevatten

babyIk zet met de punt van mijn potlood een stip op de lijn van mijn leven

In dat moment verscheen dit wonderlijke wezentje

Niet te bevatten

En dan sluit ik mijn ogen en zet een andere stip op mijn levenslijn

Ik kijk

Niet te bevatten

IMG_0397 kopieWaar kwam deze kerel ineens vandaan?

De tijd verstrijkt. De dag zal aanbreken dat het mijn laatste is. En ook de dag dat deze kerel tot stof zal zijn vergaan zal zich aandienen. Alles komt. Alles gaat.

Alleen het leven zelf blijft onaangetast en vrijelijk stromen, van de ene vorm de andere in, moeiteloos verglijdend van het een naar het andere.

Niet te bevatten.

Zo stil is het nu in mij.. als in de eeuwigheid zo stil

Geef een reactie

