Dingetjes, dingetjes, dingetjes..

indexMijn huis ligt er vol mee!

‘Van wie IS dit? En wat is het in vredesnaam? Mag het weg?’

Nee, het mag niet weg want er kan nog iets meegemaakt worden.

Maar wat IS het? Murmelmurmel, iets van: ‘Het is een dingetje waarmee ik nog…”. Kind pakt het op en loopt ermee weg. Zogenaamd om op te ruimen maar geheid dat ik het straks weer ergens tegenkom. Of anders Jan die er met zijn blote voet op trapt want de dingetjes hebben een voorliefde voor zijn kant van het bed.. Daar verzamelen ze zich graag..

iets

‘Neeeee!! Niet weggooien! Dat heb ik nog nodig!’

Ik vraag maar niet wat het is en waarvoor.

dop

Een dubbelgepletterd bierflesdopje.

Ok, ok, ok, ik snap het helemaal…

Het mag niet weg… zucht…

kaars

‘Zeg, die kaars staat hier nou al een half jaar achter het gordijn te verstoffen. Moeten we die niet eens aansteken?’

Neeeeee, want die is speciaal gemaakt voor Joost Mag Weten Wie dus de kaars wordt opgepakt en wederom bewaard. Geheid dat degene ‘voor wie de kaar is gemaakt’ de kaars never nooit niet te zien zal krijgen..

Maar het mag niet weg

Dingetjes, dingetjes, dingetjes…

Gelukkig hebben we hier kaboutertjes die, als de kinderen het pand hebben verlaten, al die dingetjes zomaar ineens wegmaken…

En geheid dat NOOIT iemand er OOIT nog naar vraagt…

Dingetjes…

2 thoughts on “Dingetjes, dingetjes, dingetjes..

  1. oepsie, das wel mijn zere been;…jùist doordat mijn ouders “mijn dingetjes” weggooiden heb ik een angst/paniekstoornis en bewaar dus immens veel dingetjes (en dingen) “die echt nog ooit ergens goed voor zullen gaan zijn!!!” ik ben dus meer van het gezamenlijk bekijken van de jacht-opbrengst en dan te bepalen wat ermee gebeurt en dan blijken er idd ook best wat dingetjes in de papiercontainer “opgeruimd” te kunnen worden, of de plasticcontainer of de biobak of de kringloopbak…maar prima dat dat bij jullie geen traumatische gevolgen heeft 😉 ieder huisje zn eigen kruisje.

    • Gezamenlijk kijken met dit soort prultroep doe ik inderdaad niet meer. En niemand die het mist. Ze weten niet eens dat het er is. Alleen als ik het onder hun neus houd, hun bewustzijn in breng, bestaat het ineens voor ze.

Geef een reactie

