Kijk uit met advies en kennis van anderen

koppiekoppieIk weet niet hoe het met jou zit, maar ik ben best koppie koppie. Ik vogel dingen graag zelf uit en kan dat ook. Ik kan intens genieten van mijn intelligentie en de helderheid die daaruit voortvloeit.

Ook vraag ik graag advies aan anderen.

Ik heb een antenne voor mensen met een hoger bewustzijn, meer kennis en meer vaardigheden dan die ik heb in dat moment. Ik ben gek op leren.

Echter..
Het is oppassen geblazen! Check, voor je advies inwint bij een ander, van waaruit je dat doet. Jaagt je mind je in de richting van de ander? Heb je een onbedaarlijke lust om gered te worden? Is de ander een expert op het gebied waar je hulp vraagt en roept dat iets in je op dat je nu veilig bent (voor kinderen en pubers is dit een ander verhaal dan voor volwassenen overigens).

Geloof je een ander blindelings?

Neem je voetstoots aan wat de ander beweert omdat ‘die het wel beter zal weten?’

Aanvaard je het advies van de ander want ‘die heeft er tenslotte voor gestudeerd?’

Hoor je jezelf wel eens zeggen: ‘Zij zullen heus wel weten wat ze doen?’

Dan ben je in de problemen..

Want:

Het kritiekloos aanvaarden van andermans idee geeft reacties in je brein die ten nadele zijn van jou.

Lees hier meer! Super interessant.

 

Geef een reactie

